ورود کشتی های حامل محموله های تازه نفتی ایران به سوریه

 ورود کشتیهای حامل محمولههای تازه نفتی ایران به سوریه:

در حالی که هر دو کشور ایران و سوریه تحت تحریمهای شدید بی نالمللی قرار دارند خبرگزار ی فرانسه از ورود کشت یهای حامل محمول ههای تازه نفتی ایران در ماه ژوئیه/تیر به یکی ا ز بنادر سوریه خبر داد.
در این گزارش به نقل از خبرگزاری تسنیم، نزدیک به سپاه پاسدارانایران، آمده است که نفتکش حامل محموله نفتی ایران در بندر بانیاسواقع در شمال غرب سوریه پهلو گرفته است. همچنین در ادامه اینگزارش با استناد ب ه گزارش تسنیم اعلام شد که این سومین نفتکش ایرانی است که طی هفت ههای اخیر وارد سوریه م یشو د.
در این گزارش آمده است که سوریه بیش از هشت سا ل درگیر جنگ و مناقشه داخلی است و در خلال این جنگ خانمان سوز تنها دهها میلیارد یورو هزینه برای بخش هیدروکربن شده است.از سوی دیگر شبکهالمیادین نیز پی شت ر از ورود دو نفتکش حامل نفت خام ایران برایسوریه خبر داده و میزان آن را دو میلیون بشکه اعلام کرده بود همچنین المیادین ب ه نقل از منابع آگاه اعلام کرده بود که محمول ههای نفتی پس از تخلیه برای تبدیل شدن به فراورد ههای نفتی تحویل پالایشگاه بانیاس قرار خواهد گرفت.
البته حز بالله مدعی شد که سومین نفتکش ایرانی برای سوخت رسانی
به لبنان در سوریه پهلو گرفته است اما فرانس پرس نو ع محموله نفتی تخلیه شده در بندر بانیاس توسط سومین نفتکش ایرانی ر ا نفت کوره یا مازوت عنوان کرده و یادآور شده است که این محمول هها به دنبال گشایش یک خط اعتباری جدید میان دمشق و تهران تحویل سوریه شده است.

خبرگزاری رسمی سوریه، سانا در گزارشی اعلام کرد که بشار اسد،رئیس جمهوری این کشور اسناد مربوط به افتتاح «مرحله تاز های» ازخط اعتباری میان دمشق و تهران را امضا کرده که شامل تامین انرژی و سایر منابع مورد نیاز سوریه برای جبران کمبو دهای موجود در این کشور می باشد.
سوریه در حالی پذیرای سومین کشتی حامل محمول ههای نفتی ایرانطی هفته گذشته بوده که هر دو کشو ر تحت تحریمهای بینالمللی قراردارند. سومین نفتکش ایرانی شنبه شب همزمان با سفر حسینامیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران به سوریه وارد بندر بانیاس شده بود.وزیر امور خارجه در جریان این سفر با بشا ر اسد رئیسجمهوری سوریه و فیصل مقداد همتای سوری خود دیدار و گفتگو کرده بود.

گفتنی است که پارلمان سوریه ژوئیه سال ۲۰۱۵ پس ا ز دو خط اعتباری سال ۲۰۱۳ که به تامین نیازهای نفتی دمشق اختصاص داشت توافق با ایران بر سر گشایش یک خط اعتباری جدید ب ه ارزش یک میلیارد دلار را به تصویب رسانده بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

تولید محصولات شیمیایی

بازرگانی و فروش محصولات شیمیایی

تحقیق و توسعه

آزمایشگاه

شرکت اکسیرسازان اطلس از سال 1385 با هدف تولید روغن و حلال شروع به فعالیت نموده و ضمن خدمت به محیط زیست امکان اشتغال بیش از 50 نفر را در آن مقطع ایجاد نموده است.