افزایش فروش نفت روسیه

 علی رغم تحریم ها،روسیه به روند افزایشی تولید نفت ادامه می دهد

علی رغم ت حریم های موجود ات حادیه اروپا و غرب علیه نفت و صنعت پتروشیمی روسیه، این کشور بر اساس گزارش رویترز و به نقل ازروزنامه روسی “کامرسانت” تولید نفت خود را در ماه ژوئن با حدود 5 درصد افزایش به 1.46 میلیون تن در روز یا معادل 10.7 میلیونبشکه در روز افزایش یافته است.الکساندر نواک، معاون نخس توزیرروسیه در ماه مارس از افزایش تولید نفت روسیه سخن گفته بود و  وعده اف زایش تولید را تا ماه جولای سال جاری داده بود.

همچنین  رئیس جمهور روسیه با تأکید بر اینکه غرب قادر نخواهد بود استفاده از منابع انرژی روسیه را ط ی چند سال آینده کامل ا متوقف کند،گفت شرک تهای روسی چاههای نفت خود را به هیچ وجه  تعطیل

نخواهد کرد. پوتی ن گفت غرب قادر نخواهد بود استفاده از منابع انرژی روسیه را طی چند سال آینده کامل ا متوقف کند.

وی در یک دیدار تلویزیونی با برخی کارآفرینان جوان گفت: درست است که غرب تلش میکند منابع انرژی ما را کنار بگذارد، اما این کار طی چند سال آینده میسر نخواهد شد. مشخص نیس ت طی این

سا لها چه اتفاقاتی خواهد افتاد، بنابراین چاههای نفت ما بسته نخواهند  شد.

در ابتدای ماه آوریل امسال در مقایس ه با فوریه تولید نفت روسیه سومین تولید کننده نفت دنیا بعد از ایالات متحده و عربستان با حدود 10 درصد کاهش به 10.05 میلیون بشکه در روز رسی د. این کاهش بهدلیل خودداراری برخی از خریدارا ن نفت روسیه  به دلیل تحریم هاینفتی بوده است. تحریم های متعددی علیه روسیه اعمال شد که بارزترین آنها تحریم در حدود 1.2 ملیون بشکه از نفت روسیه بودهاست. اتحادیه اروپ ا در پایان ماه گذشته بود که حدود 90 درصد از واردات نفت روسیه را تا پایان سال 2022 ممنوع کرد. ولی از آنجاییکه بعید است تولیدکنندگان عمده بتوانن د افزایش قابل توجهی در تولید داشته باشند،و به دلیل تداوم بحران درعرضه جهانی گروه هفت توافقکردند که راه های ی را برای تعیین سقف قیمت نفت روسیه را بررسی کنند.

در مجموع واردا ت نفت از روسیه توسط اروپا از زما ن آغاز عملیاتنظامی روسیه در اوکراین کاهش یافت ه است و به گفته بانک مورگاناستنلی،صادرات نفت خام روسیه به شمال غرب اروپا  در حدود یک میلیون و دویست هزار بشکه در رو ز نسبت به قبل از جنگ کاهش  یافته است.

اما افزایش قیمت جهانی نفت تاثیر تحری مهای غربی را برای محدود کردن فروش نفت روسیه خنثی کرده و درآمد نفتی این کشور را با صادرات نفت و مشتقات آن نسب ت ب ه قبل از حمله به اوکراین بالابرد هاست. پوتین گفت تحریمهای غربی عرضه نفت روسیه به بازارهای جهانی را کاهش داده اما قیمت نفت افزای شیافت ه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

تولید محصولات شیمیایی

بازرگانی و فروش محصولات شیمیایی

تحقیق و توسعه

آزمایشگاه

شرکت اکسیرسازان اطلس از سال 1385 با هدف تولید روغن و حلال شروع به فعالیت نموده و ضمن خدمت به محیط زیست امکان اشتغال بیش از 50 نفر را در آن مقطع ایجاد نموده است.