رشد ۶۱ درصدی صادرات نفت ونزوئلا

رشد ۶۱ درصدی صادرات نفت ونزوئلا:
صادرات نفت ونزوئلا نه تنها همزمان با بهبود روابط واشنگت ن-کاراکاسروند صعودی به خود گرفته بلکه صندوق سرمای هگذار ی مشترکی نیز بهمدیریت یک آمریکایی ایران یالاصل برای توسعه اکتشاف و تولید نفت و گاز در شرق ونزوئلا تشکیل شده است. بر اساس اسناد و دادههای موسسه تحقیقاتی ریفینیتیو شرکت مل ی نفت ونزئلا در ما ه ژوئن به طور متوسط روزانه ۶۳۰ هزار و ۵۰۰ بشکه نفت و فرآورد ههای نفتی صادر کرده که این مقدار در مقایسه با ماه م ه ۶۱ درصد افزای ش یافته است.
مقصد حدود دو سوم این صادرات در ماه گذشته سهم بازار آسیا بوده است. همچنین کوبا نیز روزانه ۶۶ هزار و ۴۰۰ بشکه از نفت خام و بنزین صادراتی متحد خود را در ماه گذشته میلادی خریداری و وارد کرده است.
افزایش صادرات نفتی ونزوئلا با صدور نخستین محمول ه این کشور دردو سال اخیر به اروپا نیز همزمان بود. شرک ت ایتالیا اِنی و شرکت اسپانیایی رسپول از اوایل ژوئن گذشته و پس از دریاف ت مجوز لازم ازوزارت خارجه ایالات متحده جهت خریداری نفت ونزوئلا شروع بهخریداری نفت خام ونزوئلا کردند. هر چند این مبادلات نفتی با هدف تسویه بدهی دولت ونزوئلا به دو شرکت نفتی ایتالیایی و اسپانیایی برقرارشد ولی بسیاری ا ز تحلیلگران آن را نشان های از تمایل واشنگتن برایکاهش تحریمهای نفتی وضع شده از سوی دولت دونالد ترامپ علیهکاراکاس همزمان با وقوع بحران انرژی در اروپا دانستند چنان که دو صندوق سرمای هگذاری آمریکایی به نامهای گرمرسی فاندز منیجمنت واتَموس گلوبال انرژی نیز س هشنبه گذشته اعلام کردند که در صندوق سرمای هگذاری مشترکی را با یک شرکت ونزوئلایی برای پیگیری
پروژ ههای اکتشا ف و تولید نفت و گاز در سواحل شرقی این کشور تشکیل داد هاند.
علی مشیری آمریکایی ایران یالاصل و رئیس شرکت سرمای هگذاری اتَموس گلوبال انرژی، هدف از تشکی ل این صندوق سرمایهگذاری راکمک به برقراری تعادل در بازار جهانی نفت، تثبیت قیمت، حفظ امنیتانرژی ایالات متحده و هموار کردن مسیرصدور انرژی به سراسر جهان عنوان کرد.
او در سال ۲۰۱۹ و با وجود برقراری تحری مهای واشنگتن علیه کاراکا س نیز اقدام به را هاندازی یک صندوق سرمای هگذاری با هدف کمک بهاجرای پروژ ههای بخش انرژی ونزوئلا کرده بود. آقای مشیری که پیشترمدیر عامل شرکت اکتشاف و تولید شورون در آمریکای لاتین بوده، نقشقابل توجهی در توسعه سرمای ه گذار یهای  نفتی ایالات متحده در ونزوئلا داشته است. خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارشی دلیل موفقیت شرکتشورون در ونزوئلا را برقراری رابطه دوستانه میان آقای مشیری وهوگو چاوز، رئی س جمهوری فقید ونزوئلا عنوان کرده و یادآور شده کهآقای چاوز این مدیر آمریکایی ایران یالاصل را  «رفی ق » و «دوست  عزیز» خطاب میکرد.

هر چند آقای مشیری در سال ۲۰۱۷ وهمزمان با آغاز اجرای طرح دولت دونالد ترام پ برای تحریم بخش انرژی ونزوئلا اعلام بازنشستگی کرد ولی رابط حسنه شورون و کاراکاس حتی تحت تحریمهای دولت آقای ترامپ همچنان ادامه یافت.

منبع : Euronews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

تولید محصولات شیمیایی

بازرگانی و فروش محصولات شیمیایی

تحقیق و توسعه

آزمایشگاه

شرکت اکسیرسازان اطلس از سال 1385 با هدف تولید روغن و حلال شروع به فعالیت نموده و ضمن خدمت به محیط زیست امکان اشتغال بیش از 50 نفر را در آن مقطع ایجاد نموده است.